dimecres, 6 de juny del 2012

Arreveure Ray Bradbury

En un dia com avui recordo moltíssim el meu amic Ray Bradbury... com vaig gaudir amb el seu llibre Farenheit 451, tots els relats de misteri i els contes que tenim a la biblioteca!

 

A 451F és la temperatura a la qual crema el paper dels llibres, ho sabíeu? Bé, jo ho vaig llegir a la novel·la d'en Bradbury però també he sentit que François Truffaut va fer-ne una pel·lícula l'any 1966, clar que no l'he vist mai perquè no tinc tele a la caseta... Sí, tinc la de la biblioteca però ara no sé si l'han passat mai... Hauré de fer memòria!



"Soy un adicto a las bibliotecas. Me descubrí a mi mismo en la biblioteca. Fui a encontrarme conmigo mismo en la biblioteca. Antes de enamorarme de las bibliotecas, yo era sólo un niño de seis años. La biblioteca alimentó todas mis curiosidades, desde los dinosaurios hasta el antiguo Egipto. Cuando me gradué en la escuela secundaria en 1938, empecé a ir a la biblioteca tres noches a la semana. Lo hice todas las semanas durante casi diez años, y finalmente, en 1947, alrededor de la época en que me casé, me di cuenta que mi formación ya se había completado. Así que me gradué en "biblioteca" cuando tenía ventisiete años. Descubrí que la biblioteca es la verdadera escuela"



Salvem els llibres! Nosaltres seguim la seva proposta de salvar llibres!! Com a cloenda de l'Any del Llibre i la Lectura a Parets la Mercè i les seves noies van tenir la pensada de demanar a tots els amics que ens visiten a diari quin llibre salvarien si visquéssim en una societat on està absolutament prohibida la lectura i el govern ordenés cremar tots els llibres (Mare meva!!! Ja se'm posen tots els pels de punta! Sort que porto barret...). 


Van fer un adhesiu que van enganxar a la portada dels llibres i en donaven un altre a la persona que el salvava. A més, van enganxar el nom i cognoms de la persona que el salvava perquè pogués continuar gaudint de la seva lectura passats molts i molts anys. Una feinada d'aquelles que els follets no entenem però que fan que tot quedi ordenadet i documentat (com m'encanta l'ordre!!). 
Ja en tenim més de 100... no us els perdeu!!!!


Ah! I sabeu que vaig llegir l'altre dia al diari? Que en Ray era un gran defensor de les biblioteques!! L'article deia que l'any 1971 va escriure un assaig que es deia "Como en lugar de ser educado en la universidad, me gradué en las bibliotecas". Aquest home en sabia molt!!!




"Las bibliotecas me criarion. No creo en los colegios ni en las universidades. Creo en las bibliotecas porque la mayoría de los estudiantes no tienen dinero. Cuando me gradué de la escuela de secundaria, fue durante la Gran Depresión y no teníamos dinero. No pude ir a la universidad, así que fui a la biblioteca tres días a la semana durante diez años"





El Follet

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada